news@Khalilah Asma

i'm just writing what i like...share what i know...hope just not hurt any heart...

Friday, February 25, 2011

SuATU HAri JAlan-JAlan di sekeLILING KaMpung

bukan batu permata tapi batu ini juga ciptaan ALLAH
kambing puteh..nampak suci jer..
depan laman rumah pakcik..
pokok tebu
jalan sebelah masjid
pokok kelapa yang ummmphhh

Hari dan minggu yang memenatkan...
dengan beban tugasan yang makin bertambah..
kami tabah melaluinya..
nak release tension saya dan kwn-kwn pada suatu petang..
telah bertindak luar biasa..
kerana pada petang itu....
kami telah kuar rumah nak menghirup udara yang segar...

sedang berjalan-jalan
titisan jernih turun membasahi bumi..makin lama..makin laju...
jadi bertempiaran kami lari..namun saya tidak...tetap degil...tenang menyapa titisan jernih itu diwajahku...
bila makin laju...daku pasrah pada takdir...
saya pun turut berlari anak mengejar hawa....kawan-kawan lain telah lesap..entah ke mana..

saya dan hawa sempat lagi berteduh di kandang kambing penduduk kampung...
namun perasaan saya pada petang itu..damai...amat tenang..biarkan sahaja air jernih ciptaan Allah membasahi baju sejukku...

No comments: