news@Khalilah Asma

i'm just writing what i like...share what i know...hope just not hurt any heart...

Thursday, July 22, 2010

Aku dan aku lagi....

Tidak perlu aku kesali segala takdir hidup ini…
Walau perit, ku tempuh jua
Walau jatuh, aku bangkit lagi….
Walau tinggi, ku daki jua…
Aku tersungkur…terhumban perit..pedih…
Aku gembira….
Dalam suka..dalam duka..
Aku gembira aku mampu tersenyum..
Aku mampu belajar…
Aku mampu makan dengan kenyang…
Aku gembira…walaupun tidak berduit…
Tidak berharta…
Aku gembira melihat orang lain gembira…
Aku susah…
Aku bertahan..
Aku kuat…
Aku tabah…
Aku mampu bertahan…
Aku lalui jua hidup ini…
Aku merungut….
Aku mengata…
Aku mengeluh….
Aku lalai…
Aku leka…
Aku cuba..
Aku gagal..
Aku berusaha..
Aku berjaya
Aku bertawakal
Aku berjanji
Aku mungkir..
Aku tepati
Aku jujur
Aku redha
Aku tenang
Aku gelisah
Aku kalut
Aku resah
Aku berdosa
Aku marah
Aku bersalah
Aku gopoh
Aku kecundang
Aku ceria
Aku suka…
Aku insaf…
Aku sedar…
Aku ulang kembali..
Aku pohon keampuan…
Itulah manusia terlalu lemah…
Namun aku tetap terus berdoa…
Kerana doa itu senjata mukmin..

No comments: