news@Khalilah Asma

i'm just writing what i like...share what i know...hope just not hurt any heart...

Sunday, July 4, 2010

Melakar Cinta Di Pintu Syurga

Album : Kompilasi Lirik Terbaik Ito Lara
Munsyid : Far East
http://liriknasyid.com


Berdirinya aku di daerah zulumat
Mengutip titis doa di malam rahmat
Bersama renai kasih yang menguyur
Ingin melakar cinta di syurga

Sesungguhnya cinta yang ku galas dulu
Hanya cinta semusim wangi sekejap
Harumnya takkan sampai ke penghujung
Indah mekarnya hanya di kuntum

Sedangkn taman-Mu amat indah
Tiap penghuninya dikurniai rahmat
Datang berbekal amalan
Tanpa sepalit noda

Setelah kian lama mengatur jejak langkah
Makin fasih mentafsir liku hidup
Diri terlepas bebas dan leka tanpa batas
Bagai menabur benih sang hilalang

Bendang-terbendang hampar padinya
Dimusnahi bena
Aku yang terpedaya

Hijrahkan aku dengan hati putih
Kembali berpaut pada akal budi
Pasrah bersujud dibawah naungan
Langit kesedaran

Moga terlakar cintaku dipintu syurga


katanya syurga itu amat indah...aku suka dengar lagu ni..kekadang sayu jer...aku terpikir mampu kah insan sekerdil aku untuk menggapai syurgamu YA RABBI...bak kata pepatah jauh panggang dari api...namun kita hidup ini untuk mencari redhaMu Ya TUHAN...
katanya semua orang hendak masuk syurga..kanak-kanak kecik pun pandai bertutur..bercakap-cakap tentang syurga...nikmat..aman ..damai..aduhh..sungguh semua orang nak....namun...jalanNYA tidak semudah untuk mendapat sesuatu yng amet berharga menuntut seribu pengorbanan...mana mungkin sesuatu yang nikmat diperolehi dengan senang?betul tak?takde nikmat lagi kalau boleh dapat macam kita pergi pasar jer..tapi pergi pasar pun susah gak...mane nak dapat buah durian kalau bukan musimnya...carilah seluruh pasar kat daerah kita pun belum tentu jumpa kan...betullah yang dibuat oleh YA RABBI tu sudah tersurat ...membawa makna tersirat...kesimpulanNya just follow the rule...come back to the basic..aii cakap senang...aku sendiri nak buat pun belum termampu...tapi kn bermotivasi ke arah itu...aku pun nak masuk syurga..!!!



No comments: